שיווק שותפים – הדרך הקלה לייצר הכנסה נוספת דרך האינטרנט

שיווק שותפים - הדרך הקלה לייצר הכנסה נוספת דרך האינטרנט

שיווק שותפים היא אחת הדרכים הכי משתלמות ונוחות להרוויח דרך שיווק באינטרנט. שיווק שותפים היא דרך של שיתוף פעולה עסקי בין עסק או רשת מסוימת לבין משווקים עצמאיים. בעזרת שיתוף הפעולה העסקי העסק נהנה מחשיפה נרחבת לקהל רחב וחדש ומהשווקים נהנים מעמלות ואחוזים מהמכירות.

מה זה שיווק שותפים? 

כל אדם שיש לו את האמצעים להבטיח חשיפה ופרסום יכול להצטרף לתוכניות של שיווק שותפים השונות, בין אם מדובר בקידום דפים ואתרים בגוגל (SEO) או בין אם מדובר בחשיפה רחבה ברשתות החברתיות. לצורך הדוגמא, אדם שמחזיק בחשבונות פעילים עם הרבה עוקבים ותנועה ברשתות החברתיות, יכול לעבוד בשיתוף עם עסק או רשת שמתעסקים באותו תחום ולשווק עבורם לקהל העוקבים שלו בתמורה לאחוזים או עמלה על העבודה.

המשווק השותף בעצם מפרסם את העסק דרך קישור שותף שהוא מקבל לאתר, מה שמעדכן את העסק בצורה אוטומטית שהלקוחות הגיעו דרך המשווק השותף לאתר ובכך הוא מקבל אחוזים או עמלה לפי ההסכם עליו הוא חתם. שיטת שיווק השותפים הראשונה הייתה של אמזון ומשם הרעיון התפתח וצמח, היום מדובר בדרך מאוד נוחה, רווחית ומשתלמת להפוך קניות באינטרנט למקור הכנסה נוסף.

ישנן 4 שיטות של תכוניות שותפים מקובלות

קיימות כמה דרכים להרוויח דרך שיווק שותפים, חשוב מאוד לבדוק את החוזה והתנאים טרם ההצטרפות לתוכנית כדי לוודא שאתם מסכימים לתנאים ואחוזים שמתאימים לכם ושלא יהיו מצבים של חוסר הבנה בהמשך. הסוגים הנפוצים ביותר של התוכניות השונות לשיווק שותפים:

1. תשלום לפי מכירה – לפי שיטה זו שמשווק השותף יקבל עמלת מכירה על כל מכירה שתתבצע דרך קישור השותף שלו. צורך ושותפים האלו מאוד יעילה לשיווק מוצרים או שירותים כיוון שהתשלום למשווק השותף יבוצע רק אם שיטת השיווק והפרסום שלו היו רווחים לבית העסק. 

2. תשלום עבור קליק – לפי שיטה זו העסק משלם למשווק לפי כמות הכניסות שהמשווק הביע דרך הקישור שלו לאתר של בית העסק. ישנן כמה מערכות שבודקות ומונעות ספירה של מספר כניסות מאותו משתמש כדי לוודא שהפרסום של אותו משווק איכותי ומשתלם לעסק.

3. תשלום עבור השארת פרטים – לפי שיטה זו המשווק יקבל תשלום על כל לקוח שנכנס לאתר והשאיר פרטים לחזרה. זה טוב לבית עסק שמחפש דרך נוספת ומשתלמת לקבל לידים חמים חדשים. 

4. תשלום עבור פעולה – לפי שיטה זו המשווק יקבל תשלום לפי פעולות שהלקוחות יבצעו לפי ההסכם מול העסק, לדוגמא הורדות, התקנות וכו'.

איך נכנסים לתוכנית של שיווק שותפים? 

ישנן מספר דרכים להצטרף לתוכניות שיווק שותפים, הראשונה היא פנייה ישירה ובדיקה באתר העסק האם הם עובדים בתכוניות שותפים ובמידה וכן להירשם או להגיש בקשה. דרך נוספת היא דרך אתרי פרסום שונים, ישנם אתרים או חברות רבות שדרכם עסקים מחפשים משווקים שותפים. במידה ואתם מאוד פעילים ברשתות החברתיות יש עסקים שיכולים לפנות עליכם ישירות כמו גם שאתם יכולים להציע לעסקים פרטיים שיתופי פעולה. לא כל העבודות בשיתוף פעולה הן בהכרח באותן דרכים שציינו קודם של שיווק שותפים, הכול תלוי ברמת החשיפה שאתם יכולים להביא ובעסק מולו אתם מתנהלים.

בנוסף, ישנן תכוניות רבות נוספות של שיווק בשיתוף פעולה באינטרנט ששווה לכם לבדוק. כמו שיווק ופרסום בתמורה למתנות ומוצרים בחינם, שיווק הדדי, תשלום לפי פרסום (נפוץ מאוד מול מובילי דעת קהל) ועוד. 

מה חשוב לדעת לפני שמצטרפים לתוכנית שותפים

כמו שציינו הכי חשוב זה לבדוק את ההסכם מול העסק ולראות את תנאי השותפים שהם מציעים, ישנם מקרים בהם עסק מסוים יבקש שתהיו משווקים בלעדיים שלהם ובמקרה כזה חשוב לעשות סקר שוק ולוודא כי באמת קיבלתם את ההצעה המשתלמת והטובה ביותר. אם אתם מצטרפים לתוכניות של שיווק שותפים של רשתות גדולות כמו אמזון או אלי אקספרס חשוב לזכור כי התחרות מאוד גדולה, אם אתם רוצים להביא לקוחות לפי המלצה על מוצרים ספציפיים חשוב שתשמרו על קו אחיד במוצרים אותם את מפרסמים כדי שקהל העוקבים שלכם ידע למה לצפות.

חשוב שתדאגו להמלצות כנות ומותאמות כדי לא לפגוע באמינות שלכם מול הלקוחות מה שיכול לפגוע לכם בפרנסה לטווח הרחוק, אם אתם לא מכירים בצורה אישית את המוצר תדאגו לציין את זה בפני העוקבים או הקוראים שלכם ותבחרו במילים כמו: אומרים שהמוצר.., בביקורות כתוב ש.. ובעוד ביטויים בכן יוכלו להעביר דעה והמצלה על המוצר מבלי להשתמש בדוגמא אישית כך שבמידה והמוצר אינו כפי שמצפים שהוא יהיה השם שלכם והאמינות שלכם לא תיפגע. 

בנוסף, מומלץ להיות נאמנים לקו שלכם ולמה שאתם מייצגים כדי לספק לעוקבים או לקוראים שלכם את מה שהם מצפים לקבל מכם. לדוגמא:

אם איש עסקים שמפרסם בדרך כלל ברשתות החברתיות קישורים והמלצות לדברים שקשורים לעיצוב המשרד, לתוכנות מומלצות לעבודה, לגאדג'טים חדשים, להשקעות חדשות וכו' יפרסם פתאום קישור המלצה לברבי מיוחדת כי הבת שלו מאוד התלהבה ממנה, הוא יכול לאבד קשר עם קהל העוקבים שלו ויכול בכך לאבד את האמינות והרצינות שלו בפניהם ולטווח הרחוק לפגוע לעצמו בפרנסה. כמובן שאפשר לגוון ולפרסם מספר דברים ממספר מקומות במקביל, אבל חשוב לזכור מה אתם מייצגים בעיני אנשים ולהבין מה קהל העוקבים או הקוראים שלכם רוצה מכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *