רשתות חברתיות – שיווק ברשת חברתית מול קידום אורגני

רשתות חברתיות - שיווק ברשת חברתית מול קידום אורגני

רשתות חברתיות נותנות לנו כל כך הרבה אפשרויות שיווק בהרבה פלטפורמות ברשת כולה למשל אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר יוטיוב וכדומה. לעומת זאת קיים גם קידום שהוא אורגני שגם היעלות שלו די מוצלחת כל עוד מבצעים את זה בצורה נכונה. הפעולות והתוצאות של שני השיטות שיווק האלה הן שונות ולכל אחד מהם יש את החסרונות ואת היתרונות במאמר הבא נסביר על כך.

אז איזה איזה שיטת שיווק היא עדיפה רשתות חברתיות או קידום אורגני?

המדיה החברתית וקידום אתרים אורגני הם שני דרכים לקידום תוכן ברשת הם נחשבים להכי חזקים שיש אבל מאוד שונים אחד מהשני אבל החלט הערוצים האלה הם משלימים אחד את השני.

תחילה נבין מהי רשת חברתית –

שיווק ברשתות החברתיות יתבצע לרוב באחד מאלו:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • טוויטר
  • פינטרסט
  • טיקטוק

המטרה העיקרית בשיווק ברשתות האלה הם יצירת מודעות למותג או לעסק ולמשוך קהל יעד רב סביב התכנים שאתם מפרסמים.

לעומת זאת קידום אורגני –  הוא אופטימיזציה למנועי החיפוש זה אוסף של מספר פעולות שהביצוע שלהם מביא את האתר שלכם לדירוגים גבוהים בגוגל בזמן חיפוש המילה במנועי החיפוש שרלוונטיים לאותו גולש.

רשתות חברתיות VS קידום אורגני – 

השאלה היא לא מה עדיף או איזה תוכן לקדם קודם או איפה מה שאנו צריכים להבין  כשיש לכם אתר שאתם מקדמים אותו בצורה אורגנית ברשת ומנסים להיות מדורגים גבוה במנועי החיפוש יש צורך רב גם בשיווק ברשתות החברתיות במידה ואתם מחזיקים אתר שהוא העסק שלכם אז בשביל פרסום נכון קידום אורגני אינו מספיק ועל מנת לפנות לקהל יעד רחב יותר יש לפרסם את האתר שלכם גם בפייסבוק באינסטגרם וליצור לו קהל יעד גם מהפלטפורמות האלה. אז איך לתעל את הפרסום לטובתכם ואיך כל אחד מהערוצים האלה יכול בעצם להועיל לכם?

הקהל יעד שלכם והלקוחות הפוטנציאליים –

אם אתם עושים שיווק ופרסום במדיה החברתית אתם לוקחים בחשבון שרוב האנשים שעוקבים אחריכם אתם מכירים לכן הפרסום הוא בהחלט יעיל ונוח אבל אותם אנשים שיושבים בפייסבוק או באינסטגרם לרוב יסתכלו על הפרסום שלכם יעשו שיתוף או לייק ולא באמת יפעלו או יקנו את מה שאתם מפרסמים למרות שלרגע זה בהחלט תופס תאוצה די יפה בשנה האחרונה.

כיום עושים פרסום עסקים גם בטיקטוק וזאת רשת חברתית מאוד ידועה ומובילה בשנים האחרונות, המון קבלנים, בונות ציפורניים, עסקים קטנים עד גדולים מפרסמים את עבודתם בטיקטוק וזה בהחלט מגיע לקהל יעד רחב יותר. מאוד הגיוני שרוב הגולשים ימצאו אתכם דווקא בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת ואז יעשו עליכם חיפוש רחב יותר במנוע החיפוש של גוגל.

בקידום אורגני למשל אתם כבר יודעים על מה הלקוחות שלכם חושבים אבל אתם לא מכירים אותם אישית כמו ברשת החברתית אותם הגולשים שהגיעו אליכם דרך קידום אורגני שזה לרוב הגוגל המוכר לכולנו פשוט חיפשו אתכם במכוון כי  כבר הכירו אתכם או שמילת המפתח הייתה מותאמת במדויק למה שהם חיפשו ואתם צלחתם את הSEO והצלחתם להגיע לדירוג גבוה במנוע החיפוש. הסיכויים לבצע רכישה מאתר שלכם דרך קידום אורגני רב יותר אך השיתוף של מה שאתם מפרסמים הוא נמוך בהרבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *