בוודאי יצא לכם לשמוע, ויותר מפעם אחת, עד כמה שזה מסובך לבנות קישורים פנימיים. ובאותה הנשימה עד כמה שהיא חשובה. מן ההיבט האחד, זה נראה על פניו ממש פשוט, וכדאי שכולם יעשו זאת. מן ההיבט האחר, הפרקטיות, התיאוריות או לחלופין התהליך הכי מוצלחים של בניית קישורים פנימיים מורכבים באופן יוצא מגדר הרגיל.
כך או כך, מה שהכי בטוח ובר הסכמה, שהיא ממש חשובה. באופן כללי, יש לומר, כי קישורים פנימיים אסטרטגיים מהווים סוג של טכניקת כוח לשם קידום אתרים, בפרט למה שקשור לשיווק תוכן. בשל החשיבות של העניין, נתמקד במאמר שלפניכם בקישורים פנימיים לשיווק תכנים, בעיקר משום שמדובר אודות אחת מן הדרכים הכי פשוט לחוות עלייה בקידום אתרי אינטרנט. אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא, וכך תגלו הכול על – קישורים פנימיים – בניית קישורים כמו שצריך.
מה זה בעצם קישורים פנימיים?
לא כל בני האדם מבינים מה זה בעצם קישורים פנימיים. ולטובת אלו שלא "שוחים בחומר", נקדים להסביר. ובכן, הקישורים הפנימיים בעצם מחברים עמוד מסוים באתר אינטרנט לעוד עמוד, בדיוק באותו אתר האינטרנט. בקישורים פנימיים, תחום היעד, כמו גם תחום המקור, היינו אך.
הקישורים הפנימיים טומנים בחובם שלוש מטרות מרכזיות – האחת, מגדיר את הארכיטקטורה וההיררכיה של אתר האינטרנט; השנייה, מסייע בניווט באתר; ואילו השלישית, מחלק את סמכות העמוד וכוח הדירוג ברחבי אתר האינטרנט. כדאי שתדעו שיש תיאוריה שלמה מאחורי הקישורים הפנימיים, ולפיה – מרבית המידע המוצק ואף האסטרטגיות החזקות על קישורים פנימיים הם מעט יותר מחיזוי שנשמע מתוחכם.
נסייג את האמירה שלנו מתוך התובנה, שלאורה יש טעם בתיאוריות לגבי האופן שבו מנוע החיפוש גוגל מדרג והן מעריך את הרשת הפנימית של קישורים. התיאוריה הבסיסית גורסת, כי הקישורים הפנימיים בהכרח מחזקים את הערך הכולל המותאם לחיפוש של אתר אינטרנט. הקישורים הפנימיים עושים זאת באמצעות מתן נתיבים ברורים לעכבישים, הפעלות ממושכות למשתמשים, וכן רשת הדוקה של דפים ופוסטים.
האם בניית קישורים פנימיים צריכה לעשות שימוש בטקסט עוגן?
על פי הנושא של התוכן של קישורים פנימיים, הקישורים הפנימיים חייבים לעשות שימוש בטקסט עוגן, שלא כמו תמונות מקושרות. קישורי תמונות הם בהחלט נהדרים, וכבודם במקומו מונח, בתנאי שהתמונות לא מהוות את המקור העיקרי לקישורים, ובהנחה שהתמונות מתויגות כראוי. השימוש הטוב ביותר בטקסט עוגן פותח קופסת תולעים חדשה.
מן הסתם, לא תהיו מעוניינים בנוכחות של עוגנים מותאמים. פשוט השתמשו בשברי משפטים טבעיים ולא אידיאליים כטקסט עוגן, ומפה תקצרו הצלחה. בלי טריקים שובבים. בלי לחשוב יותר מדי. פשוט הדגישו, קשרו אותו, ובזאת תמה כל התורה של טקסט עוגן על רגל אחת.
האם קישורים פנימיים מתכתבים בהצלחה עם יצירת כמה שיותר תוכן?
על מנת ליצור המון קישורים פנימיים, אתם חייבים להחזיק הרבה דפים פנימיים. קודם כל, כדי ליצור אסטרטגיה של קישור פנימית קטלנית יש לבחור באסטרטגיית שיווק תוכן אדירה. אי אפשר לקבל אחד בלי השני. בעוד שאתם יוצרים כמה שיותר תוכן, יהיה לכם מלא תוכן שאפשרי לקישור. ככל שיהיו יותר קישורים ליותר מקומות, אסטרטגיית הקישור הפנימית שלכם תהיה מיטבית יותר.
מספר אסטרטגיות קישור פנימיות מציעות שכבות מורכבות ביותר של דפים, ממגורות תוכן וגם נוסחה מאוזנת מבחינה מתמטית לכמה קישורים פנימיים לרמות של דפים. תכלס, זה לא באמת משנה. הקישורים הפנימיים ממש לא מצריכים גיליונות אלקטרוניים ארגוניים או תרשימי נגזרות טריגונומטריות. אסטרטגיית הקישורים הפנימיים, בליווי של המון תוכן נראית פחות כמו תרשים ארגוני ויותר כמו אינטרנט.
לא קיימת נוכחות של נדבכים, מחזורים, או דיאגרמות זרימה מובנות, או שמא ממגורות. יש פשוט הרבה קישורים שמחים שמגיעים למקומות אפקטיביים. על מנת ליצור תוכן עשיר במילות מפתח, עם הרעיון של קישור פנימי בין דפים בצורה טבעית, אתם צריכים להתחמש באסטרטגיה הנכונה.
מה הקשר בין קישורים פנימיים לבין הצורך שהם יהיו כמה שיותר מעמיקים?
קיימים באופן תיאורטי שני סוגים של קישורים, שכדאי להימנע בהם בשימוש בתכנים שלכם, ואלו הם לפניכם –
- דף הבית – למרבית אתרי האינטרנט יש יותר מדי קישורים לדף הבית כפי שהוא. כדאי שתעדיפו לחזק דפים פנימיים בשביל להגביר את ה-SEO הכולל של אתר האינטרנט שלכם, במקום פשוט להפנות קישורים נוספים לדף הבית.
- צור קשר – זוהי טעות שכיחה של המון אנשים שמתחילים בשיווק תוכן. כחלק מהקריאה החובה שלהם לפעולה בסוף הפוסט, הם יכולים לכתוב משהו בסגנון – תתקשרו אלינו כדי לברר עוד על השירותים האדירים שלנו, ומיד לאחר מכן, הם מקשרים לדף צור קשר בעזרת העוגן תתקשרו אלינו. זאת טעות מיסודה. ולכן, אל תקשרו לדף צור קשר, אלא אם כן זה הכרחי.
בראייה כללית, בוודאי שחשוב לכם להימנע מקישורים פנימיים לדפים ברמה העליונה באתר האינטרנט – דפים שאליהם יש כבר קישורים פנימיים בתפריט הניווט הראשי. הקישורים הפנימיים הכי מוצלחים הם הקישורים הטבעיים ביותר באסטרטגיית שיווק תוכן – נמצאים עמוק בתוך המבנה של אתר האינטרנט.
האם קישורים פנימיים כרוכים ביישום של קישורים רלבנטיים?
יודעי דבר מדווחים, כי הקישורים נחשבים להרבה פחות קפדניים או מדעיים ממה שאתם חושבים. אך אתם עדיין צריכים להיות מכוונים. אל תקשרו קישורים פנימיים רק למען הקישור. אלא תנקוט בקישורים פנימיים לתוכן שרלוונטי להקשר של המקור. ועל מנת להמחיש לכם את דברינו, נציג בפניכם דוגמה אותנטית. בואו ונניח שיש לכם דף באתר האינטרנט על אוכל לחתולים.
בנוסף לכך, יש לכם דף באתר האינטרנט על הרגלי הקינון של תוכים. שאלת המיליון דולר – האם כדאי לקשר בין שני הדפים? ככלות הכול, אין קשר חזק בין מזון לחתולים לבין קני תוכים, בפרט ברמה השטחית. שני הדפים האלה כנראה לא יספקו שיפור הדדי מהצלבה פנימית. עם זאת, אם יש לכם עמוד על אוכל לתוכים, אז זה עשוי להיות קישור פנימי מצוין לתוכן על קן התוכים. מרבית הסיכויים שמידע על תוכים יהיה בשני הדפים. בשל חפיפת תוכן שכזאת, קישורים פנימיים יהיו רלוונטיים.