עולם הדיגיטל וכמה אתם יכולים להרוויח ממנו

עולם הדיגיטל וכמה אתם יכולים להרוויח ממנו

כיום תחום הדיגיטל מתייחס בעיקר לעולם האונליין. עובדים רבים בענף הדיגיטל עוסקים בשיווק מוצרים ומתן שירותים באינטרנט ובניהול של קמפיינים פרסומיים עבור חברות וארגונים בסדרי גודל שונים. בענף הדיגיטל קיים מגוון רחב של תפקידים, העוסקים בקמפיינים שונים ובשיווק. העובדים אחראיים על תפקידים שונים בתחום והשלבים בקמפיין, לדוגמא: כמות הצורכים ועד ביצועי הקמפיינים והיעילות שלהם. כמובן שקיימות גם פעולות שונות המתייחסות למנועי חיפוש, רשתות חברתיות ועוד, ולכל אחת מהן מגוון פעולות שונה. התפקידים הרבים והשונים בענף הדיגיטל משתנה גם בשכר של העובדים. עובדים בתפקידים זוטרים משתכרים קרוב לממוצע במשק שזה קצת יותר מהמינימום בכמה מאות שקלים, לעומת זאת לאחר מספר שנים ולאחר התקדמות לתפקידים בכירים ניתן להגיע למשכורות גבוהות מאוד ומעל הממוצע פי כמה.

רמות השכר בעולם הדיגיטל

השכר הסטנדרטי בעולם הדיגיטל והשיווק באינטרנט נע בין 12,000 – 13,000 שקלים לחודש פחות או יותר. רמת השכר משתנה מאוד מכיוון שמדובר בענף שיש בו תפקידים שונים מאוד אחד מהשני, הקריטריונים עומדים בעיקר על שנות הוותק של העובד, היקף המשרה של העובד והענף עצמו, עקב זה השכר משולם בהתאם, בנוסף לזה קיימים גם היבטים אחרים אשר יכולים להשפיע על התגמול של העובד וזה עבודה בחברה מקומית לצורך העניין, לעומת עבודה בחברה בין לאומית שמוכרת וגדולה בדרך כלל הרבה יותר, צריך להבין שגודל החברה שבה מועסקים העובדים כן משפיע על שכרם וגם הצלחתם האישית כמו למשל הצלחה בקמפיינים של אותם העובדים והצטיינותם בתפקידים שונים, מה שיכול לתרום לקבלת בונוסים והטבות מכובדות מעבר למשכורת החודשית שלהם. כיום ניתן לראות שרוב המשכורות הגבוהות משולמות בעיקר בעולם ההייטק בתחום השיווק והפרסום ובעולם הפיננסים למרות שמגמה זאת ידועה בתור אחת שמשתנה כל הזמן. רוב העובדים בענף הדיגיטל עובדים בעיקר כשכירים וקיים גם מיעוט שהוא פרילנסרים שנותנים את שירותיהם לאותם חברות.

תפקידים שונים בעולם הדיגיטל

בעולם הדיגיטל קיימים תפקידים רבים, כל אחד מהם מתייחס לתחום אחר בעולם האונליין המון תפקידים מוגדרים על פי קטגוריות שהם סושיאל מדיה ומנועי חיפוש, עוד היבט זה כמובן לפי וותק וניסיון בתפקיד המבוקש של אותו עובד. קיימים תפקידים רבים חלק מהם אלה אנשי שיווק – אנשי השיווק הם אנשים שאחראיים על תכנון וניהול של קמפיינים והצלחתם השיווקית במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות באינטרנט, לעיתים הם גם עוסקים בשיווק אורגני ובאמצעות תוכן פרסומי שיווקי. אנשי PPC – תחום שהוא בעיקר מתעסק בקידום ממומן והעובדים מתנהלים בעיקר בכלים כמו גוגל וניתוח דפוסי פעולה ומעקב במנועי חיפוש. מנהלי רשתות חברתיות – מנהלי סושיאל, אחראיים על כל עולם הרשת החברתית באותה החברה בה הם עובדים ועל הפעילות היום יומית והשוטפת של הארגון בעיקר בפייסבוק אינסטגרם וכו' לתפקיד זה בעיקר מגיעים לתפקיד ראשון עובדים שלא קיים להם ניסיון קודם ומחפשים להתקדם בתחום. מנהל דיגיטל – אחראי על ניהול של כל העסקים הדיגיטליים של אותה חברה בה הוא עובד, לתחום הזה קיימות פעולות שונות כמו למשל קידום אתרים, שיווק בסושיאל, ניהול הקמפיינים בגוגל וניהול התוכן לרשתות חברתיות שונות. קניין מדיה – קנייני מדיה, אחראיים על יצירת אסטרטגיה שיווקית לצורך הגדלת תנועת גולשים. מרקום – עובדי מרקום, אחראיים על ניהול הפעילות והמותג של ארגון. הם נדרשים להיות בעלי ניסיון רב וידע בכתיבה ותוכן.

אז מה כדאי ללמוד על מנת להגיע לאחד התפקידים הנחשקים בעולם הדיגיטל 

קיימות מספר אפשרויות להשתלבות בעולם הדיגיטל. רוב העובדים הם בעלי רקע לימודי בתחום והחלק המועט מבניהם משתלב ללא ניסיון וללא לימודים , יש כאלה שנכנסים לתחום לאחר סיום תואר אקדמי המסלולים הלימודיים שמתאימים לענף הזה הם תואר ראשון בתקשורת, תואר ראשון בשיווק, לימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק וגם הנדסת תעשייה וניהול. מי שמעוניין להמשיך ולהתקדם צריך להעשיר את הידע שלו ובוחר בדרך כלל להמשיך גם לתואר שני. אפשרות נוספת היא לעשות קורסים לתעודה, יותר ממחצית העובדים בענף בוגרי הכשרות שונות וקיימת בידם תעודה בתחום עיסוקם. קיימת גם אופציה לעשות תעודה לאחר השלמת התואר האקדמי שיכול לסייע בהעשרת הידע של העובד והכשרתו לתפקיד טוב יותר ובכיר יותר. קיימים המון קורסים לתעודה בתחום הזה, למשל: קורס שיווק באינטרנט, קורס שיווק ברשתות חברתיות, קורסים בתחום הקידום ו – PPC ועוד, ארגונים רבים בדרך כלל שולחים את עובדיהם להשתלמויות ומציעים קורסים על חשבון החברה.

לסיכום

הביקוש לעובדים בתחום זה הוא גדול מאוד וגודל מיום ליום עוד בכל יום עולה הביקוש לעוד אנשים בתחום עולם הדיגיטל הביקוש כמובן משתנה מעיר לעיר ובין גודלם של החברות ולפי מצב השוק בעולם ואיך לא גם על פי תחומים בענף, לפני שתחליטו להיכנס לעולם הדיגיטל ראו באמת מה הכי מתאים לכם, האם זה מעניין אותכם, ומה השכר הממוצע שאותו מקבלים על תפקידים אלה, חייב להבין שתנאים בחברה גדולה במרכז הארץ ותנאים של חברה בינונית מקומית באחת הערים האחרות משפיע גם בשכר העובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *