סטורי טלינג שאנו משתפים את מהלך החיים שלנו ביום יום נחוץ לכולנו, בטבע של בני האדם להזדקק לסיפורים, בעוד הם נולדים עם מה שמכונה רעב לסיפורים, או לחלופין דחף לסיפורים. בעצם, התרבויות השונות עושות שימוש בסיפורים על מנת להסביר כיצד עובד העולם, או לחנך את דור ההמשך.
ואומנם, במהלך יותר מעשרות אלפי שנים, מאז גילוי ציורי המערות הראשונים, לספר סיפורים היווה חלק מפעילות האנשים, כמו גם אחת משיטות התקשורת הכי בסיסיות. משום שסיפורים מחזיקים בכוח לגרום לתגובה רגשית, ליידע, לטפח תמיכה, או לשכנע, אין פלא כי סטורי טלינג הפכו לכלים מאוד עוצמתיים לאנשי מקצוע מהתעשייה של שיווק התוכן, שכתוצאה מכך הפכו למספרי סיפורים, או ליוצרי מיתוסים בעידן המודרני.
סטורי טלינג מהווה את ליבת אסטרטגיית התוכן הכי אפקטיבית כיום, שבאמצעותה משווקים יכולים לבנות נרטיב ואף להתחבר ברמה יותר עמוקה עם קהל היעד. אנחנו בטוחים שלא סתם הגעתם למאמר הזה, הנושא בוודאי מעניין אתכם, לכן טוב תעשו באם תקבלו החלטה לקרוא אותו מראשיתו ועד סופו, וכך תרחיבו את ההשכלה שלכם בהיבט של – סטורי טלינג – מהי חשיבותה לעסק שלכם?
למה סטורי טלינג כל כך חשוב?
הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הפורמט המשובח הזה של סטורי טלינג מתאים יותר להרגלי השיתוף של הבריות ואף לאורח החיים המודרני, לעומת עדכוני חדשות קונבנציונליים. וכעת נסקור את הסיבות שהופכות סטורי טלינג לכל כך חשוב –
- הזדמנות להגיע לקהלים צעירים יותר כמו למשל – בני נוער.
- הגברת המודעות למותג.
- תנועה מוגברת לדף האינטרנט שלך, ברגע שתגיעו למספר מסוים של עוקבים.
- מעורבות מתמדת עם העוקבים.
- עלות-תועלת, כלי עריכה בחינם זמינים עבורכם.
יש המון נתונים שמוכיחים כי הסטורי במדיה החברתית הוא הדבר הגדול הבא עבור משווקים. הנה כמה מהם שכדאי להיות מודעים אליהם –
- שבעה אחוזים מן המשתמשים של פייסבוק משתפים את הסרטונים שלהם דרך סטורי טלינג של פייסבוק.
- יש ממוצע של שלושים וחמישה וחצי אחוזים של משתמשים פעילים ברחבי העולם החולקים את האינסטגרם שלהם.
- יותר ממחצית הגברים ובשיעור של למעלה מארבעים ושלושה אחוזים מן הנשים עושים שימוש בסטוריז באינסטגרם.
- הסוגים הפופולריים ביותר של סטורי טלינג למותג באינסטגרם הם תוכן סחורה, סיפורים שנותנים מבט מבפנים הכולל השתלטות אורח או הצגת אירוע.
- כמו כן, סטורי טלינג מדיה חברתית צומחים בפופולריות ולכן, תכונות חדשות מתווספות ללא הרף.
האם יש להוסיף אל סטורי טלינג קישורים, לתוספת של הסטוריז במדיה החברתית?
סטורי סלינג מדיה חברתית עוסקים לא רק בהנאה. משווקים, כמובן, צריכים לחשוב גם על מכירות. הדרך הקלה ביותר להגדיל את תנועת האתרים ולהגביר את שיעורי ההמרה היא על ידי הוספת קישור לסטורי שלך. אינסטגרם מאפשרת למשתמשים להטמיע קישורים בסטוריז, מה שנותן לכם את ההזדמנות לקדם את המוצרים או את השירותים שלכם, ניוזלטרים או מוצרים אחרים.
האם סטורי טלינג יעילים לשם מציאת עסקים מקומיים?
בני אדם משתמשים לפעמים בפלא של סטורי, כדי לחפש עסקים מקומיים. לצורך העניין, בסיפורי אינסטגרם, לחיפושי מיקום מסוימים יש סמל סיפור המאפשר למשתמשים לצפות בסיפורים אחרונים שהשתמשו במדבקת המיקום הספציפית. זוהי דרך נפלאה לסייע למותג להתגלות באופן מקומי. הוספת תג מיקום באופן קבוע בפוסטים בסיפורים עשויה להיות דרך קלה להיראות באמצעות בני אדם אחרים שמבצעים צ'ק אין במקום הזה.
האם אפשר להוסיף לאותו סטורי טלינג אזכורים לכל מיני מותגים ואף לקהל היעד שלכם?
תכונה נוספת שראויה לתשומת לב במהות של סטורי באינסטגרם היא האפשרות להזכיר משתמשים אחרים. באופן הזה תוכלו לשתף את הסיפורים והרגעים שלכם עם כל האנשים המעורבים בו. עבור מותגים, זוהי דרך נפלאה לתת הערכה לחברי קהל בודדים על השימוש במותג שלכם, השתתפות בתחרות או פשוט להודות להם על היותם מעריצים נאמנים. האזכור ייצור הודעה קופצת, המציגה את האזכורים לעוקבים שלכם. האדם שהזכרתם, בתורו, יקבל הודעה.
האם סטורי טלינג פותח בפניכם פתח להזמנת העוקבים אחריכם לחקור יותר על ידי קריאה ברורה בסטוריז שלכם לפעולה?
הוספת קריאה לפעולה היא דרך נהדרת להניע את הקהל שלכם לעשות משהו אחרי שהם ראו את התוכן שלכם. כמו כן, בלי הוספת קריאה לפעולה מפורשת, תגובת ברירת המחדל של העוקבים שלכם, ככל הנראה, תהיה להמשיך להחליק לפוסט הבא.
לפי דיווחים, בתוך סרטונים יצרו שלוש מאות ושמונים אחוזים יותר לידים מאשר בכל קונסטצליה אחרת. לפיכך, אם אתם משתמש באותו סטורי כדי להנחות את העוקבים שלכם לבקר באתר האינטרנט שלכם או לבדוק מוצר חדש, המכירות שלכם אמורות לגדול בהתאם.